Najczęściej zadawane pytania


OGÓLNE

  1. Czym jest shumee?

Shumee to platforma zakupowa, na której sprzedawcy mogą wystawiać swoje produkty, a kupujący w łatwy i przyjazny sposób znaleźć i kupić to, czego szukają. Dodatkowo, dzięki naszym partnerom finansowym jak Bank BGŻ BNP Paribas czy Masterpass zapewniamy atrakcyjne promocje i najlepsze ceny na rynku.

 

REJESTRACJA

  1. Czy muszę posiadać konto w serwisie shumee.pl, żeby złożyć zamówienie?

    Nie. Zamówienie możesz złożyć bez zakładania konta w serwisie.

  2. Po co mi konto w serwisie?

    Zakupu możesz dokonać nie posiadając konta, jednak założenie go będzie sporym ułatwieniem w przypadku kolejnych zakupów. Posiadając konto będziesz miał dostęp do historii zakupów, a także możliwość edycji danych kontaktowych. Konto jest również niezbędne jeśli chcesz sprzedawać na shumee.pl

  3. Jak założyć konto w serwisie shumee.pl?

    Kliknij „Zaloguj”, wyświetli Ci się ekran gdzie będziesz mógł zalogować się poprzez Facebook’a, lub założyć konto przez adres e-mail. Jeśli wybierzesz rejestrację poprzez e-mail podaj wszystkie niezbędne dane. Po kliknięciu „Zacznij shumieć” wyślemy do Ciebie wiadomość z linkiem aktywującym. Po kliknięciu w link Twoje konto zostanie aktywowane.

  4. Gdzie mogę edytować swoje dane adresowe?

    Swoje dane adresowe możesz edytować po zalogowaniu się na swoje konto. Rozwiń menu pod swoim imieniem i nazwiskiem. Kliknij „Ustawienia”, a następnie po lewej „Ustawienia zakupowe”. Następnie edytuj swoje dane.

 

ZAMÓWIENIA NA SHUMEE.PL

  1. Jak dokonać zakupu na shumee.pl?

    Na karcie produktu kliknij „Kup” – wtedy zostaniesz przeniesiony od razu do koszyka, gdzie będziesz mógł kontynuować proces zakupowy. Możesz kliknąć też „Do koszyka” i kontynuować dalej przeglądanie shumee. Niektórzy sprzedawcy oferują zniżkę za polecenie danego produktu. Wtedy zamiast „Kup” na karcie produktu będzie widoczne „Kup taniej”.

  2. Czy mogę modyfikować swoje zamówienie?

    Z poziomu serwisu – nie. Jednak zawsze możesz do nas zadzwonić pod numer 514 760 692 i pomożemy zmienić Twoje zamówienie.

  3. Gdzie mogę sprawdzić status realizacji zamówienia?

    O statusie zamówienia poinformujemy Cię mailowo.

  4. Czy moje zamówienie mogę odebrać osobiście?

    Tak, pod warunkiem, że sprzedawca od którego kupujesz oferuje taką formę realizacji zamówienia. Niezbędne informacje znajdziesz na karcie produktu, który chcesz kupić.

  5. Co jeśli sprzedawca okaże się nieuczciwy?

    Naszym klientom oferujemy Program Ochrony Zakupów obejmujący zakupy do kwoty 5000 zł. Więcej informacji znajdziesz tutaj -> https://shumee.pl/bezpieczne-zakupy

    Jeśli nie otrzymasz produktu to zwrócimy Ci pieniądze w kwocie, którą zapłaciłeś.

 

 

SPRZEDAŻ NA SHUMEE.PL

  1. Czy muszę prowadzić działalność gospodarczą, by sprzedawać na shumee.pl?

    Nie, na shumee mogą sprzedawać zarówno osoby fizyczne jak i osoby prowadzące zarejestrowaną działalność gospodarczą.

  2. Jak sprzedawać na shumee.pl?

    Aby rozpocząć sprzedawanie na shumee, najpierw należy dokonać weryfikacji profilu - dzięki temu staniesz się wiarygodnym sprzedawcą, a pieniądze ze sprzedaży trafią bezpośrednio na Twoje konto - bez konieczności każdorazowego podawania danych do przelewu. Teraz wystarczy kliknąć ikonę ,,Sprzedaj”. Otworzy Ci się okno, w którym podajesz informacje na temat sprzedawanego przedmiotu: zdjęcia lub filmy, nazwę, opis, kategorię, stan oraz możliwe formy dostawy i ich koszt, a także cenę przedmiotu. Gdy uzupełnisz wszystkie pola wystarczy kliknąć ,,Opublikuj”, a twój produkt został dodany.

    Jeśli posiadasz swój sklep internetowy możesz zaimportować z niego swój asortyment. Wystarczy nam plik w formacie ceneo xml.

  3. Dlaczego muszę zweryfikować swoje konto, aby móc sprzedawać?

    Wymóg weryfikacji podyktowany jest względami bezpieczeństwa. Zależy nam na tym, żeby zakupy w shumee były szybkie i przyjemne, ale także bezpieczne. Dlatego na platformie shumee sprzedawać mogą jedynie osoby, których konta zostały poprawnie zweryfikowane.

  4. Jak wygląda proces weryfikacji profilu?

    Proces weryfikacji można rozpocząć wchodząc w swój profil i wybierając opcję „Zweryfikuj profil”, lub w trakcie pierwszej próby wystawienia przedmiotu na sprzedaż. Konto może zostać zweryfikowane na dwa sposoby – z wykorzystaniem metod płatności udostępnionych przez DotPay lub przez zwykły przelew bankowy. Aby zweryfikować swoje konto możesz kliknąć ikonę ,,Sprzedaj” lub poprzez kliknięcie ,,Zweryfikuj swój profil” w widoku swojego profilu. Po wybraniu jednej z opcji otworzy się ekran, na którym należy uzupełnić brakujące dane. Pamiętaj, że dane podane w formularzu muszą zgadzać się z danymi konta bankowego, z którego zostanie dokonana płatność (1 gr w przypadku osób prywatnych i 10 zł w przypadku firm). W innym przypadku profil nie zostanie prawidłowo zweryfikowany. Po wypełnieniu danych należy wybrać sposób weryfikacji i kliknąć przycisk ,,Weryfikuj”, a następnie dokonać płatności. Twój profil zostanie zweryfikowany w czasie do 2 dni roboczych. Informację o zakończeniu procesu weryfikacji otrzymasz mailem.

  5. Ile wynosi prowizja od sprzedaży na shumee?

    Prowizja od sprzedaży wynosi zawsze jedyne 5%.

  6. Jak wygląda współpraca z partnerami finansowymi shumee takimi jak Bank BGŻ BNP Paribas i Mastercard?

Twoje produkty będą dostępne w obniżonych cenach dla użytkowników shumee, przy pełnym rozliczeniu Twoich cen regularnych.

 

WYSYŁKA I DOSTAWA

  1. Jaki jest czas realizacji zamówienia?

    Czas realizacji zamówienia jest podany na karcie każdego produktu i zależy od sprzedawcy, od którego kupujesz produkt.

  2. Jakie są koszty dostawy zamówienia?

    Koszty dostawy zależą od sprzedawców wystawiających swoje produkty na shumee.pl. Wszelkie informacje o kosztach dostawy znajdziesz na karcie produktu, który kupujesz.

  3. Czy jeśli kupuję przedmioty od różnych sprzedawców to za przesyłkę płacę tylko raz?

    Niestety nie. Każdy sprzedawca oferuje swoją stawkę za wysyłkę towaru.

  4. Czy mogę złożyć zamówienie z opcją wysyłki za granicę?

    Nie. Nasze usługi realizowane są jedynie na terenie Polski.

PŁATNOŚCI

  1. Kto obsługuje płatności w serwisie shumee.pl?

    Płatności w serwisie są obsługiwane przez system DotPay.

  2. Gdzie mogę sprawdzić status swojej płatności?

    Status płatności możesz sprawdzić na swoim profilu w shumee, w zakładce „Moje zakupy”. O każdej zmianie statusu zostaniesz też poinformowany mailowo.

  3. Czy za zakupy mogę zapłacić przelewem tradycyjnym?

    Tak. DotPay oferuje taką formę płatności.

WYMIANY I ZWROTY

  1. Czy mogę zwrócić zakupiony produkt?

    Tak. Zgodnie z polskim prawem masz 14 dni na dokonanie zwrotu przedmiotu zakupionego przez internet, bez podawania przyczyny.

  2. Czy mogę wymienić zakupiony towar?

    W przypadku wymian należy kontaktować się ze sprzedawcą od którego kupiłeś towar. Kontakt do niego znajdziesz w mailu potwierdzającym zakup na shumee.

  3. Gdzie mam kierować reklamacje?

    Jeżeli reklamacja dotyczy funkcjonowania serwisu shumee, reklamacje należy złożyć na adres email: kontakt@shumee.pl. W przypadku gdy reklamacja dotyczy przedmiotu, który zakupiłeś, reklamacja powinna zostać skierowana na adres wskazany przez sprzedawcę w mailu, który otrzymałeś po zakupie.

 

Shumee to marketplace, który integruje szeroką ofertę wielu sprzedawców oraz umożliwia tańsze zakupy dzięki atrakcyjnym promocjom z partnerami finansowymi.

Shumee SA
NIP 7252140827
ul. Piotrkowska 122/6
90-006 Łódź
kontakt@shumee.pl

Tel. +48 514 760 692