Szumimy już rok!

Dokładnie rok temu shumee wystartowało z wersją testową społecznościowej aplikacji mobilnej. Od tej pory przeszło transformację i dziś jest platformą zakupową, którą odwiedziło przeszło 110 tys. osób, zarejestrowało się około 400 sprzedawców, wystawiając blisko 3 tys. produktów.

Był to rok cennych doświadczeń, ciągłej nauki i zmian. Wystartowaliśmy testowo z aplikacją społecznościową, dziś mamy pełnowartościową platformę zakupową na www i aplikacji. Wciąż dodajemy nowe funkcje i realizujemy kolejne pomysły - mówi Szymon Midera, szef shumee. - Tworzymy przyjazne miejsce gdzie klienci mogą prosto i wygodnie znaleźć i kupić interesujące ich przedmioty, bazując na głosach społeczności. Miejsce, w którym sprzedawcy indywidualni i firmowi bez zbędnych kosztów mogą wystawić przedmioty nowe i używane płacąc jedynie prowizję w przypadku sprzedaży - dodaje Midera.

shumee dziś to platforma zakupowa oparta o ocenę wystawionych produktów. Pozycja produktu na shumee zależy od liczby głosów oddanych na niego przez użytkowników. Ułatwia to kupującym wybór polecanych produktów.

shumee zapewnia sprzedawcom prosty proces wystawiania produktów, niską prowizję za sprzedaż bez dodatkowych kosztów, wszystkie bezpieczne formy płatności i pełną mobilność w oparciu o www i aplikację.

Na shumee można aktualnie znaleźć blisko 3 tys. produktów wystawionych przez około 400 sprzedawców indywidualnych i firmowych. Społeczność zakupowa shumee oddała już w sumie przeszło 115 tys. głosów wyrażając swoją opinię o produktach i poleceniach.

shumee tworzy niewielki, ale ambitny zespół. Łączymy doświadczenie ze świeżym spojrzeniem, różnorodne umiejętności i zainteresowania. Od strony technologicznej wspiera nas Goodylabs rozwijając zarówno naszą aplikację jak i serwis www - mówi Midera.

shumee wystartowało z aplikacją mobilną na systemy Android i iOS 29 marca 2017 r. proponując proste funkcje społecznościowe jak polecanie produktów, usług, wydarzeń i artykułów oraz zadawanie pytań sondujących opinie.

W okresie wakacji 2017 r., czyli przed startem wersji e-commerce, shumee wraz z partnerami uruchomiło program rekomendacyjny. Klienci firm działających w programie otrzymywali kody rabatowe w zamian z polecenie danej marki z shumee swoim znajomym w mediach społecznościowych. Partnerami shumee były takie marki, jak m. in Top Secret, Troll, DUKA i Pizza Portal. Dzięki poleceniom dla partnerów shumee udało się wygenerować zasięg ok. 1,5 mln użytkowników w social mediach.

Serwis www wraz z funkcją sprzedaży i kupna ujrzał światło dzienne w czwartym kwartale zeszłego roku. W sprzedażowy start shumee zaangażowało się kilkadziesiąt osób cieszących się dużą popularnością na Instagramie i innych mediach społecznościowych, m.in. dzięki temu z informacją o shumee w social mediach spotkało się do tej pory ok. 3 mln osób.

Bezpieczeństwo i szybkość transakcji na shumee gwarantuje współpraca ze znanym dostawcą rozwiązań płatniczych - Dotpay.

Od początku tego roku shumee skoncentrowało się na przebudowie swojego www bazując na dotychczasowych doświadczeniach i zebranych opiniach. Do tej pory zmiany objęły m.in. rozbudowę kategorii zakupowych, możliwość definiowania przecen i darmowej wysyłki, uproszczenie serwisu i umożliwienie zakupów bez rejestracji.

- Ciągle szukamy nowych rozwiązań i wprowadzamy je w życie. W tym roku poza dalszym rozwojem shumee budujemy ekosystem sklepów w modelu dropshippingowym. Działa już pierwszy z nich lovelymee.com. Kolejne wdrożymy na początku kwietnia. Dzięki temu zyskujemy twarde doświadczenia w świecie e-commerce i dywersyfikujemy nasze działania - dodaje Midera.

Za kilka dni na shumee pojawią się kolejne ważne funkcje, jak możliwość wystawiania wielu sztuk jednego produktu i koszyk zakupowy. Serwis zostanie też w pełni przystosowany do urządzeń mobilnych co pozwoli na korzystanie z shumee na telefonach komórkowych nie tylko poprzez aplikację. W następnych krokach shumee przygotuje rozwiązanie pozwalające na zaciąganie produktów z plików lub integrację z popularnymi platformami, na których tworzone są e-sklepy.